ZELENÁ ŠKOLA:
... je najväčší medzinárodný certifikačno – vzdelávací ekoprogram pre materské, základné a stredné školy.
Od roku 2004 pomáha aj slovenským školám realizovať environmentálnu výchovu prepojenú s praktickými krokmi. Tie vedú deti a celú školu k šetrnejšiemu prístupu voči životnému prostrediu. t. j. pomáhajú znížiť jej ekologickú stopu.
METODIKA 7 KROKOV:
Metodika 7 krokov vedenie pedagógov a žiakov k systematickej práci a riešeniu reálnych problémov školy i prostredia, v ktorom žijú.
1. KOLÉGIUM ZELENEJ ŠKOLY - akčná skupina programu na škole
Koordinátorka: | Mgr. Jana Fašangová |
Pedagogický pracovníci: | Ľubica Kočvarová |
Katarína Fajčíková | |
Nepedagogický pracovníci: | Eva Líšková |
Danica Farbáková | |
Rodičia: | Ing. Elena Kašiaková |
Miroslava Kocúrová | |
Miroslava Kičerková | |
Martina Malatincová |
2. ENVIRONMENTÁLNY AUDIT - analýza vplyvu školy na životné prostredie
3.ENVIRONMENTÁLNY AKČNÝ PLÁN - vízia školy pre zníženie ekologickej stopy
4. MONITORING A HODNOTENIE priebehu programu na škole a úspešnosti zavádzaných opatrení
5. PRO - ENVIRONMENTÁLNA VÝUČBA - environmentálna výchova a vzdelávanie vo vyučovaní a Školskom vzdelávacom programe
6.INFORMOVANIE A SPOLUPRÁCA - presah pro - environmentálnych aktivít do života školy a jej okolia
7. EKOKÓDEX - žiakmi umelecky stvárnené hodnoty a profilácia školy
SME ZELENÁ ŠKOLA A SME NA TO HRDÍ:
„Každý vzdelaný človek, čím je lepší a ušľachtilejší, tým viac si váži prírodu. Kto si váži prírodu, ten ju miluje. Láska k prírode sa má vštepovať deťom v rodinách a v škole ako jedna z najvážnejších vlastností človeka."
Ján Amos Komenský
Súčasná doba je charakteristická rýchlosťou, dynamickosťou, uponáhľaným životom, dychtivosťou po peniazoch. Svet napreduje technikou. Niektoré dnešné deti vyrastajú v dokonalom domácom pohodlí a poznajú lepšie svoj notebook, smartfón či tablet ako prírodu. Mnohí si bohužiaľ ešte neuvedomujú, čo sa okolo nás všetkých deje a aké to všetko bude mať na nás a hlavne deti dopady. Neuvedomujú si, že máme vážny problém a to: - Vrátenie harmónie životnému prostrediu.
Z médií síce počuť slová ako: skleníkový efekt, ozónová diera, kyslé dažde..., ale povedzme si, koľkí ľudia na našej modrej planéte sa na týmito spojeniami zamýšľajú a stávajú sa nejako v tejto veci aktívnymi? Uvedomujeme si, že už ani ovzdušie nie je také čisté ako bolo? Že aj voda – potoky, rieky, studničky, jazerá...nie sú plné živočíchov a „čistej vody“?
Preto dôležitými cieľmi našej Materskej školy je : „Chceme z našich detí vychovať dobrých ľudí, vážiacich si prírodu a životné prostredie“ „Nájsť akúsi cestu zmeny vedúcej k zdravšej, zelenšej a aktívnejšej škole a spoločnosti“.
Inak povedané: „Podporovať činnosti vedúce k enviromentálnemu správaniu sa našej materskej školy, ako je prevencia pred znečisťovaním a poškodzovaním životného prostredia, udržateľná spotreba zdrojov, enviromentálna výchova a vzdelávanie detí, pracovníkov MŠ, spolupráca s miestnymi komunitami a okolitým svetom."
My sme sa od školského roku 2015/ 16 až 2016/17 zamerali na tému
"Zeleň a ochrana prírody"
a poviem Vám bolo to skvelé, prínosné, zážitkové, zmysluplné...Tento rok ideme do záverečného hodnotenia a tak chceme obhájiť vlajku Zelenej školy, pretože si myslíme, že je prínosné byť Zelenou školou, nielen pre deti, ale pre všetkých ľudí, ktorí nejako prídu do styku s materskou školou.