ZELENÁ ŠKOLA:

 

... je najväčší medzinárodný certifikačno – vzdelávací ekoprogram pre materské, základné a stredné školy.

Od roku 2004 pomáha aj slovenským školám realizovať environmentálnu výchovu prepojenú s praktickými krokmi. Tie vedú deti a celú školu k šetrnejšiemu prístupu voči životnému prostrediu. t. j. pomáhajú znížiť jej ekologickú stopu.

METODIKA 7 KROKOV:

 

Metodika 7 krokov vedenie pedagógov a žiakov k systematickej práci a riešeniu reálnych problémov školy i prostredia, v ktorom žijú.

 

1. KOLÉGIUM ZELENEJ ŠKOLY - akčná skupina programu na škole

Koordinátorka: Mgr. Jana Fašangová
Pedagogický pracovníci: Ľubica Kočvarová
  Katarína Fajčíková
Nepedagogický pracovníci: Eva Líšková
  Danica Farbáková
Rodičia: Ing. Elena Kašiaková
  Miroslava Kocúrová
  Miroslava Kičerková
  Martina  Malatincová

 

2. ENVIRONMENTÁLNY AUDIT - analýza vplyvu školy na životné prostredie

 

3.ENVIRONMENTÁLNY AKČNÝ PLÁN - vízia školy pre zníženie ekologickej stopy

EAP_Potraviny_2017--2019

 

4. MONITORING A HODNOTENIE  priebehu programu na škole a úspešnosti zavádzaných opatrení

 

5. PRO - ENVIRONMENTÁLNA VÝUČBA - environmentálna  výchova a vzdelávanie vo vyučovaní a Školskom vzdelávacom programe

 

6.INFORMOVANIE A SPOLUPRÁCA - presah pro - environmentálnych aktivít do života školy a jej okolia

 

7. EKOKÓDEX - žiakmi umelecky stvárnené hodnoty a profilácia školy

 

SME ZELENÁ ŠKOLA A SME NA TO HRDÍ:

 

„Každý vzdelaný človek, čím je lepší a ušľachtilejší, tým viac si váži prírodu. Kto si váži prírodu, ten ju miluje. Láska k prírode sa má vštepovať deťom v rodinách a v škole ako jedna z najvážnejších vlastností človeka."

Ján Amos Komenský

 

Súčasná doba je charakteristická rýchlosťou, dynamickosťou, uponáhľaným životom, dychtivosťou po peniazoch. Svet napreduje technikou. Niektoré dnešné deti vyrastajú v dokonalom domácom pohodlí a poznajú lepšie svoj notebook, smartfón či tablet ako prírodu. Mnohí si bohužiaľ ešte neuvedomujú, čo sa okolo nás všetkých deje a aké to všetko bude mať na nás a hlavne deti dopady. Neuvedomujú si, že máme vážny problém a to: - Vrátenie harmónie životnému prostrediu.

 

Z médií síce počuť slová ako: skleníkový efekt, ozónová diera, kyslé dažde..., ale povedzme si, koľkí ľudia na našej modrej planéte sa na týmito spojeniami zamýšľajú a stávajú sa nejako v tejto veci aktívnymi? Uvedomujeme si, že už ani ovzdušie nie je také čisté ako bolo? Že aj voda – potoky, rieky, studničky, jazerá...nie sú plné živočíchov a „čistej vody“?

 

Preto dôležitými cieľmi našej Materskej školy je : „Chceme z našich detí vychovať dobrých ľudí, vážiacich si prírodu a životné prostredie“ „Nájsť akúsi cestu zmeny vedúcej k zdravšej, zelenšej a aktívnejšej škole a spoločnosti“.

 

Inak povedané: „Podporovať činnosti vedúce k enviromentálnemu správaniu sa našej materskej školy, ako je prevencia pred znečisťovaním a poškodzovaním životného prostredia, udržateľná spotreba zdrojov, enviromentálna výchova a vzdelávanie detí, pracovníkov MŠ, spolupráca s miestnymi komunitami a okolitým svetom."

 

My sme sa od školského roku 2015/ 16 až 2016/17 zamerali na tému

"Zeleň a ochrana prírody"

a poviem Vám bolo to skvelé, prínosné, zážitkové, zmysluplné...Tento rok ideme do záverečného hodnotenia a tak chceme obhájiť vlajku Zelenej školy, pretože si myslíme, že je prínosné byť Zelenou školou, nielen pre deti, ale pre všetkých ľudí, ktorí nejako prídu do styku s materskou školou.